Cytujemy nasze pismo do Pana Kanclerza:
Po zapoznaniu się z projektem Zarządzenia Rektora UMK w sprawie regulaminu premiowania pracowników niebędących nauczycielami akademickimi, Komisja Uczelniana NSZZ "S" prosi o dokonanie korekty dwóch paragrafów, mianowicie:
§ 8 pkt. 3 ppkt 7
Brzmi: "odmówił wykonania polecenia służbowego"
Propozycja: "odmówił wykonania polecenia służbowego w zakresie obowiązków mieszczących się w "Karcie obowiązków, uprawnień i odpowiedzialności pracownika""
§ 14 pkt.7
Dodać: Rejestr premii regulaminowych, uznaniowych i specjalnych przyznanych pracownikom niebędącym nauczycielami akademickimi prowadzą odpowiednio Dział Spraw Pracowniczych i Samodzielna Sekcja Spraw Pracowniczych Collegium Medicum. Raz w roku Kanclerz przekazuje związkom zawodowym pisemnie informacje o przyznanych premiach regulaminowych (tylko w przypadku zmiany wskaźnika z 15%), uznaniowych i specjalnych. W informacji takiej powinny znaleźć się następujące dane: zajmowane stanowisko, jednostka organizacyjna, wskaźnik premiowy i okres wypłacania danej premii.
W Zarządzeniu nr 72 Rektora UMK z dn. 5.IX.2007r wskazane wyżej paragrafy brzmią następująco:
§ 8, pkt.3, ppkt.7
Brzmi: "odmówił wykonania polecenia służbowego, wynikającego z zakresu obowiązków".
Dodano § 15:
Brzmi:
(...)
Na pisemny wniosek zakładowych organizacji związków zawodowych - Kanclerz raz w roku przekazuje tym organizacjom informację o podjętych w danym roku kalendarzowym decyzjach w sprawie zwiększenia wskaźnika premii regulaminowej powyżej 15 %.
Informacja, o której mowa w ust. 2, nie może naruszać ustawy z dn. 29.08.1997r o ochronie danych osobowych (...).
NSZZ Solidarność Toruń - masz wpływ na kształtowanie przyszłości